Kansliet är bemannat tis-fre kl 10-15. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

170516 sistaansokan

Konstens vecka med Svenska Konstnärsförbundet

Konstens vecka arrangerades första gången 1985 i syfte att uppmärksamma konsten i hela landet och inspirera till evenemang av olika slag. Den väckte stort intresse och många intressanta aktiviteter ägde rum. Konstens vecka upphörde officiellt i slutet av 90-talet men har levt kvar på olika platser i landet med lokala arrangemang. 2006 återuppväckte Sveriges Konstföreningar Konstens vecka, som alltid äger rum vecka 40, för att väcka uppmärksamhet åt den konst och det arbete som visas i konstföreningarna i hela Sverige.

För dig som är medlem i förbundet

Förbundet vill även i år att så många medlemmar som möjligt ska kunna visa sin konst samtidigt och på många platser runt om i landet, och satsar därför både på en digital konstrunda på webben, tema i Bildkonstnären och utställningar i regionerna.

Digital konstrunda

Vill du delta i SK:s skickar du en (1) bild, adress till ateljé eller galleri samt öppettider under vecka 40 till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. i god tid (senast den 15 september).

Bildkonstnären

Bildkonstnären nr 3 tar upp Konstens Vecka. Har du öppet i din ateljé eller ställer ut på ett galleri, skicka in bild och text om detta till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. senastden 4 augusti. Tidningen kommer ut den 8 september.

Medlemsutställningar

Läs mer om vad som händer i din region under Konstens Vecka på hemsidan. Länk till just din region hittar du uppe i menyn.

Genom alla dessa olika aktiviteter vill förbundet visa den kreativitet och bredd våra medlemmar tillsammans besitter! Besökare bjuds en härlig blandning av keramik, silversmide, konsthantverk, måleri och skulptur.

tisdag - fredag kl 10-15

Bildkonstnaren2 2017