Kansliet är bemannat måndag och onsdag kl 10-14. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

1806 sistaansokan aug

1806 sommarstangt kansli

Konstens vecka

Utställare i respektive regioner (vi uppdaterar löpande!)

Region nord ››
Region mitt ››

Region öst ››
Region väst ››
Region syd ››

Konstens vecka med Svenska Konstnärsförbundet

Konstens vecka arrangerades första gången 1985 i syfte att uppmärksamma konsten i hela landet och inspirera till evenemang av olika slag. Den väckte stort intresse och många intressanta aktiviteter ägde rum. Konstens vecka upphörde officiellt i slutet av 90-talet men har levt kvar på olika platser i landet med lokala arrangemang. 2006 återuppväckte Sveriges Konstföreningar Konstens vecka, som alltid äger rum vecka 40, för att väcka uppmärksamhet åt den konst och det arbete som visas i konstföreningarna i hela Sverige.

För dig som är medlem i förbundet

Förbundet vill även i år att så många medlemmar som möjligt ska kunna visa sin konst samtidigt och på många platser runt om i landet, och satsar därför både på en digital konstrunda på webben, tema i Bildkonstnären och utställningar i regionerna.

Digital konstrunda

Här på webbplatsen hålls en digital konstrunda där många även berättar om sina utställningar på gallerier eller i öppna ateljéer.

Genom alla dessa olika aktiviteter visar förbundet den kreativitet och bredd våra medlemmar tillsammans besitter! Besökare bjuds en härlig blandning av keramik, silversmide, konsthantverk, måleri och skulptur.

gefvert konstnarsforbundet banner 161101

Engleson56x237