Kansliet är bemannat tis och tors kl 10-14. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Öst

SK Region Öst
Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland, Östergötland, Gotland samt Stockholms län.

Vi har en regionstyrelse där vi bl.a. arbetar med att planera utställningar och andra arrangemang för våra medlemmar.

Vi har också ett flertal hyrgalleriavtal där du som medlem kan få rabatt om du ska ha utställningar. Se mer info under menyn Gallerier

SK Region Öst ger ut SK-Nytt 4, 5 ggr under året. Om du vill få in material i vårt medlemsblad kontakta då Lena eller Bertil (se högermenyn). Vi plockar in allt som har allmänintresse för Östs medlemmar. T ex att få kontakt med någon att ställa ut, hitta några som bor i din närhet för att kanske bilda arbetsgrupper, workshops*. Eller du kanske vill bjuda in några till din ateljé?

*En workshop är ett kortare tillfälle där en grupp samlas för att tillsammans eller var och en för sig, ge kraft och få fart på kreativiteten.

Konstens Vecka i region Öst
Styrelsen ser över olika gallerier för utställning under Konstens Vecka, vecka 40. Mer information kommer inom kort efter nästa styrelsemöte.

Konstens vecka i Norrköping
Lördagen den 30 september är det Kulturnatten i Norrköping. Då ställer några medlemmar i Östgötagruppen ut i Bergslagsgården. Den utställningen fortsätter preliminärt sedan in i vecka 40, Konstens vecka. Vi återkommer med mer längre fram.

SK nytt nr3 2017

Hämta nyhetsbrevet som PDF här ››