Kansliet är bemannat  tisdag och torsdag kl 10-14. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Syd

SK Region Syd
Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge samt Skåne län

Planerad verksamhet 2019 i SK region Syd

Inbjudan till Konstens Vecka 2019
Konstens vecka kommer även i år att gå av stapeln vecka 40, första veckan i oktober.
SK, region Syd, kan erbjuda dessa lokaler för samlingsutställningar:
Galleri Englesson på  Caroli city, Malmö, 30/9 – 6/10,  Galleri Götesdotter, Bjärnum och Medborgarhuset i Eslöv 28/9 - 6/10.

Du kan välja utställningsplats själv och ange första- och andrahandsval. Kostnaden för att delta på  Caroli City är 800:- och i Bjärnum och Eslöv kostar det 600:-.I kostnaden ingår  affischer och skyltar. Utställningen i Bjärnum annonseras i Nordvästra Skåne. Information sprids via Facebook och Instagram samt på kommunernas evenemangskalendrar.
Vi kommer att ha plats för 15 utställare på Caroli City med vägghängd konst plus 3 med tredimensionella verk. I  Bjärnum finns plats för ca 15 konstnärer och i Eslöv 7.
Utställningsytorna är ca 4 meter per person. Har du icke vägghängd konst går det bra på alla platser utom i Eslöv.
Vakthållning krävs på Caroli City och samordnas av utställarna.

Förutom dess utställningsplatser i Skåne kommer även utställningar i Småland och Blekinge att äga rum. Om du har eller kan ordna en lokal för samlingsutställning så hör av dig! Planerar du att ställa ut i egen ateljé är vi tacksamma om du berättar för oss så att vi kan sprida  informationen. Det finns även skyltar som du kan få och använda vid din utställning.

Hälsningar
/ Styrelsen SK region Syd

190312 bjarred

Nu kan du ställa ut i Galleri Stallet

Läs mer, hämta PDF här ›

tisdag och torsdag, kl 10-14

BK 2 2019

Bildkonstnären 2, 2019

Utgivning 20 juni till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››