Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår hemsida!

AKTUELLT REGION VÄST

190812 SK regionvast

Nationell jurybedömd utställning Mölnlycke Fabriker 21/9 – 6/10
Vi arbetar för fullt med att planera vårt största arrangemang i år den jurybedömda nationella utställningen. Vi har engagerat en erfaren jury som består av gallerist Pelle Arnell, konstnär Anna Törnqvist samt Per Hållén, styrelsemedlem i Röda Stens Konsthall. Inbjudan gick ut i nyhetsbrevet 1 maj. Ansökan till utställningen skall vara inne senast 19 augusti men vänta inte till sista dagen med att ansöka.

Utställning Galleri Engleson 12 - 24/10
I höst efter den nationella utställningen har vi bokat in två utställningsveckor 12 - 24 oktober. Denna gången tänker vi ha en utställning med 8 utställare i 2 veckor. Det är fler deltagare  men längre utställningstid. Kostnaden är 2.000 kr/utställare. I kostnaden ingår gallerihyra, annons i Göteborgs-Posten, införande i GP:s Guiden och Region Västs facebooksida samt dryck, chips m m på vernissagen. Vi mailar en affisch i pdf-format till alla utställare för inbjudan till egna kontakter. Styrelsen hänger utställningen. Utställarna vaktar utställningen själva.

ring Gunilla Bitsos på tel. 0703-81 20 70.

Hälsningar
STYRELSEN REGION VÄST

Utställningar Galleri Engleson oktober
12 - 24 oktober har vi bokat in två utställningsveckor i höst med 8 utställare.

medlemsutstallning 2019

Kort info om den kommande jurybedömda, nationella utställningen

• Ansökan skickas via mail senast den 19 augusti
• Juryn beslutar under vecka 35
• Information om antagning skickas vecka 36
• Inlämning av verk till Mölnlycke Fabriker, torsdag 19 och fredag 20 september.
• Festligt vernissage med musik, lördag 21 september kl 12-16.
• Bor du långt bort kan du skicka verken med post. Det är inget krav att konstnärerna ska delta på vernissagen, men det är ett önskemål.

Ansökan
Du söker med 3 konstverk som inte är mer än 3 år gamla. Alla konstverk skall vara till salu. Fyll i ansökningsblanketten och maila den med foton på dina 3 konstverk till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. senast 19 augusti.

Hämta fullständig information ››
Hämta ansökningsblankett ››

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida - http://www.facebook.com/skregionvast

Vi testar detta och ser hur det går. Välkommen att besöka sidan, dela vidare i ditt nätverk och lägga in egna bilder och texter. Tanken är att Svenska Konstnärs-förbundet Region Väst ska synas ute i den world-wida-webben även via facebook.

Det är i första hand våra konstnärliga uttryck som ska finnas på sidan. Sidan är öppen för alla att se på men det är vi själva som styr vad som visas på sidan.  Styrelsen administrerar sidan.

Du som medlem får gärna skapa inlägg på sidan, till exempel berätta att en utställning är på gång, eller att du har skapat en ny tavla, ett nytt smycke osv. Vi har här ett "skyltfönster" för oss medlemmar, helt enkelt.... Om du själv har en egen sida eller profil på facebook kan du dela det du själv lägger ut även till föreningens sida.

Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

SK Region Väst vill vi hjälpa våra medlemmar att hitta varandra för att ställa ut tillsammans. Hör av dig till Gunilla Bitsos (se högermenyn) så lägger vi in en ”kontaktannons” på SK Region Västs hemsida. Den som är intresserad kan sedan kolla i Art Gallery och se om ”tycke uppstår”, och därefter kontakta Gunilla Bitsos. Vi får söka oss fram och se hur vi kan organisera detta, om våra medlemmar är intresserade.

Kansliet har telefontid: tisdagar kl 10-12. Övrig tid: telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

BK3 2019 omslag

Bildkonstnären 3, 2019

Utgivning 18 september till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››