Kansliet är bemannat  tisdag och torsdag kl 10-14. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår hemsida!

AKTUELLT REGION VÄST

Inbjudan till utställningar Galleri Engleson mars 2019

Vi bjuder in till två nya veckor i mars på Galleri Engleson, Erik Dahlbergsgatan 28 i Göteborg. Vi har samma upplägg som i oktober med fem bildkonstnärer och en skulptör eller silversmed per vecka.

Vi gör ett urval bland anmälningarna för att passa ihop så det blir två intressanta veckor. Man kan ange önskemål om vilken vecka man vill ställa ut. Vi försöker ta hänsyn till önskemål men vi vill ha frihet att välja ut konstnärer som passar ihop. Anmälan gäller alltså båda veckorna.

Vecka 1: lördag 2 mars (vernissage) – torsdag 7 mars
Vecka 2: lördag 9 mars (vernissage) – torsdag 14 mars

Skicka in 5 foton/fotoutskrifter på konstverk som du vill ställa ut. När vi har beslutat vilka som kommer med meddelar vi utställarna och talar då om hur många verk som får plats utöver de 5 inskickade fotona.

En utställningsvecka kostar 2.000 kr/utställare och då ingår gallerihyra, annons i Göteborgs-Posten, införande i GP:s Guiden och Region Västs facebooksida samt dryck, chips m.m. på vernissagen. Vi mejlar en affisch i Pdf-format till alla utställare för inbjudan till egna kontakter. Styrelsen hänger utställningen. Utställarna vaktar utställningen själva (en dag var). Vi gör ett vaktschema.

En anmälningsavgift på 200 kr skall betalas in senast 20 januari till vårt plusgiro 66 44 77-7. OBS! Ange ditt namn i meddelanderutan vid betalning via Internet . Avgiften räknas av från deltagaravgiften.

Skicka din anmälan med 5 foton på dina konstverk till Gunilla Bitsos, Vegagatan 16, 413 09 Göteborg. Anmälan skall vara inne senast 20 januari.
Skriv på baksidan av bilderna ditt namn, adress, tel.nr, konstverkets namn, teknik, pris och storlek (bredd x höjd).

Meddelande om medverkan kommer senast 30 januari.

----------------------------------------------------------------

Årsmöte 10 mars

Årsmöte kommer att hållas söndag 10 mars kl 16.30 på Galleri Engleson, Göteborg.
Program för årsmötet kommer senare.

Planering våren och hösten 2019

Vi planerar att arrangera:

• Ett medlemsmingel i vår och ett i höst.
  • Två utställningsveckor på Galleri Engleson i Göteborg 12– 24 oktober.
  • Vi arbetar med att planera en nationell jurybedömd utställning i höst.

Vi planerar också tillsammans med vår kontakt Maj-Lis Uller att arrangera en utställning för medlemmarna i Värmland under 2019.
Mer information om dessa aktiviteter kommer senare.

Har ni några frågor om detta utskick kontakta Gunilla Bitsos tel. 0703-81 20 70 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

STYRELSEN ÖNSKAR
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida - http://www.facebook.com/skregionvast

Vi testar detta och ser hur det går. Välkommen att besöka sidan, dela vidare i ditt nätverk och lägga in egna bilder och texter. Tanken är att Svenska Konstnärs-förbundet Region Väst ska synas ute i den world-wida-webben även via facebook.

Det är i första hand våra konstnärliga uttryck som ska finnas på sidan. Sidan är öppen för alla att se på men det är vi själva som styr vad som visas på sidan.  Styrelsen administrerar sidan.

Du som medlem får gärna skapa inlägg på sidan, till exempel berätta att en utställning är på gång, eller att du har skapat en ny tavla, ett nytt smycke osv. Vi har här ett "skyltfönster" för oss medlemmar, helt enkelt.... Om du själv har en egen sida eller profil på facebook kan du dela det du själv lägger ut även till föreningens sida.

Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

SK Region Väst vill vi hjälpa våra medlemmar att hitta varandra för att ställa ut tillsammans. Hör av dig till Gunilla Bitsos (se högermenyn) så lägger vi in en ”kontaktannons” på SK Region Västs hemsida. Den som är intresserad kan sedan kolla i Art Gallery och se om ”tycke uppstår”, och därefter kontakta Gunilla Bitsos. Vi får söka oss fram och se hur vi kan organisera detta, om våra medlemmar är intresserade.

tisdag och torsdag, kl 10-14

BK4 2018