Kansliet är bemannat  tisdag och torsdag kl 10-14. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår hemsida!

AKTUELLT REGION VÄST

Utställningen under konstens vecka på Remfabriken i Göteborg var ett nytt och annorlunda sätt att visa konst bland alla gamla band- och vävstolar. 23 konstnärer med olika uttryck visade akvareller, oljemålningar, smide, silversmide, knyppling och keramik. Första helgen kolliderade tyvärr med Bokmässan vilket påverkade besöksantalet, men desto fler besökare var det andra helgen då många kom både för konsten och den historiska fabriken. De flesta konstnärerna var mycket positiva till deltagandet och det trevliga bemötandet från Remfabrikens förening. Önskemål finns om en ny utställning på Remfabriken. Vi kommer då att satsa mer på marknadsföring.

Vi har haft en fin utställning med 6 konstnärer på Galleri Engleson i Göteborg 13-18 oktober och t o m 25 oktober pågår ytterligare en fin utställning med 6 konstnärer. Om ni inte redan har sett den skynda dit och titta.

Söndag 21 oktober passade vi på att ha medlemsmingel under pågående utställning på Galleri Engleson. Tyvärr var det inte många som kom, men de få som var där hade trevligt.

17 oktober besökte Ronny Knutsson (förbundsordförande) och Gunilla Bitsos (ordförande Region Väst) Sunne i Värmland för att tillsammans med Maj-Lis Uller försöka anordna utställningar och träffar för medlemmarna i Värmland. Vi återkommer senare med mer information.

Nästa arrangemang blir 2 utställningar på Galleri Engleson i Göteborg 2-14 mars 2019. Mer information om ansökan kommer i december.

Årsmöte hålls söndag 10 mars 2019 kl 17.00 på Galleri Engleson, Erik Dahlbergsgatan 28 i Göteborg. Anteckna tiden redan nu.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till Gunilla Bitsos
Vänliga hälsningar
STYRELSEN REGION VÄST

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida - http://www.facebook.com/skregionvast

Vi testar detta och ser hur det går. Välkommen att besöka sidan, dela vidare i ditt nätverk och lägga in egna bilder och texter. Tanken är att Svenska Konstnärs-förbundet Region Väst ska synas ute i den world-wida-webben även via facebook.

Det är i första hand våra konstnärliga uttryck som ska finnas på sidan. Sidan är öppen för alla att se på men det är vi själva som styr vad som visas på sidan.  Styrelsen administrerar sidan.

Du som medlem får gärna skapa inlägg på sidan, till exempel berätta att en utställning är på gång, eller att du har skapat en ny tavla, ett nytt smycke osv. Vi har här ett "skyltfönster" för oss medlemmar, helt enkelt.... Om du själv har en egen sida eller profil på facebook kan du dela det du själv lägger ut även till föreningens sida.

Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

SK Region Väst vill vi hjälpa våra medlemmar att hitta varandra för att ställa ut tillsammans. Hör av dig till Gunilla Bitsos (se högermenyn) så lägger vi in en ”kontaktannons” på SK Region Västs hemsida. Den som är intresserad kan sedan kolla i Art Gallery och se om ”tycke uppstår”, och därefter kontakta Gunilla Bitsos. Vi får söka oss fram och se hur vi kan organisera detta, om våra medlemmar är intresserade.

tisdag och torsdag, kl 10-14

SK BK september18