Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

A B C D E F G H • I • J • K • L • M • N • O • P • Q • R • S • T • U • V • W • X • Y • Z • Å • Ä • Ö
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Art Gallery - platsen för SKs medlemmar att presentera sig tillsammans med max 6 bilder och eventuell länk till hemsida.

Märta Nordlund

Måleri

www.martanordlund.se
www.kkvsormland.se
www.gallerisjohasten.net

Sedan slutet av 60talet är jag sörmlänning och har studerat kroki, grafik, måleri vid bl a Gerlesborgsskolan bohuslän, Mariefreds grafikcenter, konstskola i Nyköping samt examen Batchelor of Arts i Sthlms univ. med konstvetenskap. Är född i Norrlands urskogar och uppväxten med norrsken har säkert påverkat bilderna vare sig det är grafik, blandteknik eller måleri. Ofta tolkas skeenden i rymden och naturen som i t ex Holiday on Io (Jupiters måne), Timetravelling, Fly me to the moon eller Skyddad stad. Ibland återges temat via figurer från filmens eller sagornas värld. Närmiljön är för mig också viktig.
Bildernas namn som visas här är 3 stora 90 cm ”En skör jord” I, II, III i blandteknik, målning Alice (från underlandet) bollande med planeterna och Hattmakaren på världstaken. Sjätte målningen i blandteknik 90 cm heter ”Umbrellas over Porjus”.

• B1-En-skor-jord-I
  • B1-En-skor-jord-II