Region Nord

Norrbotten och Västerbottens län

Verksamhet i Nord

Efter några år av väldigt liten verksamhet i regionen har nu Sonia Sjögren från Skellefteå klivit in som kontaktperson. Hör av dig till henne om du vill göra ett projekt i regionen, eller har andra idéer!

Samlingsutställning på Galleri 1

MEDLEMSUTSTÄLLNING! Region nord skickade ut en inbjudan till hela förbundet att ställa ut i Skellefteå och 40 medlemmar från samtliga regioner i hela landet slöt upp!

Vernissage lördag 9 mars kl. 13-16 Därefter är utställningen öppen Må-Fre 16-19, Lö-Sö 12-16 fram till den 19 mars

Varmt välkommen!

Medlemsförmån

Som medlem i förbundet har du i år möjlighet att ansöka om 500 kr i utställningsbidrag när du antingen arrangerar din egen utställning eller deltar i en samlingsutställning.

För att ansöka, skicka efter formuläret på mejl till Region mitt som har hand om Region nord tills en arbetsgrupp eller styrelse är etablerad. Därefter fyller du i de nödvändiga uppgifterna och bifogar en kopia av kvittot eller fakturan för hyra samt eventuella annonskostnader.

Skicka sedan in ditt underlag via e-post till regionmitt@konstnarsforbundet.se, som kommer att hantera din ansökan och se till att ersättningen betalas ut efter utställningens start. Varje medlem har möjlighet att få 500 kr vid ett tillfälle under 2024, förutsatt att kostnaderna inte understiger den maximala ersättningen.

Missa inte att ta del av denna förmån 😊