Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12

Region Öst

SK Region Öst
Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland, Östergötland, Gotland samt Stockholms län.

Tema Drömmar på årets Höstsalong

Torsdagseftermiddagen den 23 september monterades närmare 40 konstverk ner från Galleri Ts väggar, några verk har bytt ägare, tyvärr allt för få. Under de 14 dagar utställningen pågått har konstnärerna själva passat utställningen. Dessa möten uppskattas, att lära känna kollegor och utbyta tankar och idéer.

Se filmen från utställningen på Youtube, https://youtu.be/3Y6L2PDexdQ

Foto: Naemi Bure, Eva Högberg

Utställningar 2022

Region Öst har redan nu bokat in två utställningsperioder på Galleri Bellman iStockholm under 2022. Notera nedanstående datum, så återkommer vi med mer info. Vårutställning 15-21 april 2022 samt Höstsalong 21-27 oktober 2022.

Konst i Fokus

Inom projektet ”Konst i Fokus” med stöd av Kulturrådet har föreningen skaffat digital utrustning för att kunna presentera medlemmar och deras konst digitalt. Utrustning kan lånas av medlemmarna, men egna filmer och bilder kan också skickas in för presentation inom projektet. Anmäl intresse genom ett mejl till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Se vad vi hittills publicerat på vår Youtubekanal https://www.youtube.com/channel/UCog9yTAOXax4zxAQE4Ata2w

Valberedning

Vid årsmötet i Region Öst valdes ingen valberedning. Eftersom inga förslag fanns efterlyser vi nu några medlemmar som kan arbeta som valberedare inför vårt årsmöte 2022. Hör av dig till styrelsen via Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. om du vet någon som kan vara lämplig eller om du själv är intresserad.

--------------------------------------------

Styrelsen för Region Öst med ansvarsområden för kontakt med lokala grupper
Ordförande Naemi Bure – Storstockholm
Kassör Lena Morge – Örebro län