Region Öst

SK Region Öst
Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland, Östergötland, Gotland samt Stockholms län.

Utställning  6 -13 maj 2021

Regost EkvallTornblom maj2021Galleri Ekvall+Törnblom ligger på Hornsgatspuckeln, med adress Hornsgatan 36 i Stockholm.
www.ekvalltornblom.se Galleriet ligger på två våningsplan.

Varje utställare disponerar en yta om cirka 2,5 meter. Kostnaden för deltagande medlem är 1 000 kronor.
Deltagaravgiften betalas in till Region Östs bankgiro 5568-1563 efter att du blivit antagen.

Obs! Vid avbokning senare än två veckor före vernissagedagen återbetalas 50 procent av deltagaravgiften.
Konstverken lämnas in torsdagen den 6 maj, mellan kl 17.00 – 19.00. Eventuellt anordnas Smygvernissage med medlemsmingel fredag kväll mellan 17.00 -20.00. Vernissage lördagen den 8 maj 12.00 – 17.00. Passning i galleriet ingår för medlemmar som bor i Stockholm med omnejd. Ytterligare frågor eller anmälan görs till Region Östs e-postadress: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Genom vårt projekt ”Konst i fokus” ett samarbete Region Öst har med Kulturrådet, kommer utställningen att videofilmas och läggas ut på vår hemsida och Youtube.
Galleriet är stängt måndagen den 10 maj. Vi bör ha kvällsöppet onsdagen den 12 ma

stenhallen small

Inbjudan – Ställ ut din konst på Öland en vecka i juli!
Nu har du chansen att visa din konst på Galleri Stenhallen som ligger mycket centralt på Storgatan 9 i Borgholm mellan den 1 – 8 juli 2021.

Vi erbjuder 12-15 medlemmar att delta beroende på hur många keramiker/glaskonstnärer/skulptörer som deltar.
Du deltar genom att närvara på plats under veckan, alternativt skickar dina verk till galleriet. (Vi avråder från att skicka verk inramade med glas).

Kostnaden för deltagande medlem är
Alt 1 – 500 kr om du kan närvara och passa utställningen.
Alt 2 - 1 200 kronor om du vill skicka dina verk till Borgholm.

Varje utställare disponerar en yta om cirka 3 meter. Tavlor ska vara försedda med upphängningsanordning och märkta med namn och pris på baksidan. Skulpturer måste gå att ställa upp på ett stabilt sätt med eller utan sockel.

Konstverken lämnas in torsdagen den 1 juli, mellan kl 17 – 19. Vernissage lördagen den 3 juli kl. 12 – 17.  Avhämtning sker torsdag 8 juli kl. 17-19. Kostnaden för återsändande av skickade verk debiteras utställaren. Anmälan görs senast 17 maj till Region Östs e-postadress: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Tack vare vårt projekt ”Konst i fokus”, som har stöd av Kulturrådet, kommer utställningen att videofilmas och publiceras på vår hemsida och på YouTube.

Tips på boende
Centralt i Borgholm: Rosenfors vandrarhem, Guest house Tullgatan 24, Villa Ingrid, Villa Sol, Kapelluddens camping.
En bit utanför Borgholm: Edith och Julia, Pensionat Strandhagen, Köpingbaden Camping & Stugor.
Bokas via bokningssajter eller direkt per telefon.

SK nytt 1 2021    SK nytt 1 2021

SK ost broschyr2021