Region Öst

SK Region Öst
Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland, Östergötland, Gotland samt Stockholms län.

Utställningen på Galleri Ekvall+Törnblom

Utställningen på Galleri Ekvall+Törnblom på Hornsgatspuckeln i Stockholm genomförd med verk av 13 konstnärer. Trots Corona-restriktioner kunde galleriet ta emot ca 10 besökare samtidigt. Utställningen hängdes av styrelsen men bemannades av konstnärerna själva. På vår Youtube-kanal finns en film som presenterar utställningen inom vårt projekt ”Konst i fokus” som är ett samarbete med Kulturrådet. https://youtu.be/m74pOMZkqo0

GalleriStenhallenSommarutställning på Galleri Stenhallen i Borgholm

På sommarens utställning i Galleri Stenhallen på Öland kommer 11 konstnärer att delta med verk. Några kommer att träffas på plats, andra skickar sina verk.

Deltagarna är Anne E Svensson, Hassan Jamshidian, Lena Morge, Lena Svedjeholm, Li Gessbo, Lisa Ling, Margareth Mo Schalander, Marie Refvensköld, Mary Dahl, Naemi Bure, Paula Rindborg.

Höstens utställning i Region Öst genomförs på Galleri T, Gamla stan i Stockholm

Utställningen på Galleri T i Gamla stan, 9-23 september, kommer att vara öppen för alla medlemmar att delta med ”Ett verk var”. Temat är ”Drömmar” och formatet ska vara 30*30 cm. Vi informerar redan nu om vilket tema som gäller. Mer information kommer i augusti.

--------------------------------------------

SK ost broschyr2021