Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår regionsida!

AKTUELLT REGION VÄST
Medlemsbrev

201110 regionvast
Besökare och utställare på Remfabriken och Sundsbergs Gård

I år fyller SK 45 år vilket vi skulle fira med utställningen ”Ett verk var” på Galleri Engleson i Göteborg, men som bekant fick vi ställa in den på grund av Coronapandemin. Vi har fått ställa in tre utställningar men har ändå haft tre stycken i år. SK Värmlandsgruppen hade en lyckad utställning på Sundsbergs Gård i juni trots pandemin. I februari hade vi en utställning på Biblioteket i Sunne och i mars en på Remfabriken i Göteborg.

2020 har blivit ett annorlunda år men vi planerar framåt och hoppas att 2021 blir ett bättre år. Vi har bokat lokal för årsmöte söndag 7 mars i Masthugget i Göteborg och hoppas att vi kan träffas då.

Vi har också bokat in några utställningar för 2021

Strandverket på Marstrand 29 april – 26 maj 2021
Vi planerar att ha 2 utställningar på 14 dagar vardera. De som anmälde sig och blev antagna till utställningen som skulle vara i år får företräde, men fler kan anmäla sig. Mer information om utställningarna och anmälan kommer längre fram.

Tofta Konstgalleri, Varberg 29 maj – 13 juni 2021
Tofta ligger ca 8 km utanför Varberg. Tillsammans med Region Syd har vi bokat två veckor. 13 utställare får plats. Mer information kommer längre fram.

Galleri Engleson 18 – 30 september 2021
Under Konstens vecka har vi bokat två veckor på Galleri Engleson. Hur vi ska disponera veckorna kommer vi informera om senare.

Vi har fler planer på utställningar men inget är klart än.

Art Gallery
Vi vill uppmuntra de medlemmar som inte har skickat in sina foton och uppgifter till Art Gallery att göra det. Det är en tjänst, som ingår i medlemsskapet, där du kan presentera dig och din konst. Nu visas en konstnär per vecka från Art Gallery på SK:s Instagram. Skicka upp till 6 foton och information om dig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Hälsningar

STYRELSEN SK REGION VÄST
Gunilla Bitsos, Ulla Gustafsson, Lars Hansson Lahn, Ingrid Uttberg, Lily Charlotte Lövenstierne, Kerstin Gadd, Suzanne Raneke

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida ››
Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

Kansliet har telefontid:
tisdagar
 kl 10-12
Övrig tid: telsvar eller e-post

Bildkonstnaren 3 20 omslag

Bildkonstnären 3, 2020
Utgivning 16 september till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››