Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår regionsida!

AKTUELLT REGION VÄST

Inbjudan till utställning på Strandverket, Marstrand i maj Förra årets utställning på Marstrand blev ju tyvärr inställd, men nu planerar vi för utställning med början den 30 april. Vi kommer ha två utställningsperioder på två veckor vardera med 15 utställare per gång. Kostnad blir 1.200 kr/person samt varje uställare måste vakta 2 dagar var. Vi kommer vara två som vaktar varje dag. Ingen provision tas ut.

Eftersom förra årets utställning blev inställd har de som blev antagna förra året företräde. Resterande platser lottas ut om många söker. Vi hoppas att vi kan ha en vanlig vernissage men det beror på hur läget med Corona är. Förhoppningsvis har vi blivit vaccinerade då.

Period 1: 30 april – 12 maj, inlämning 29 april
Period 2: 14 maj – 26 maj, inlämning 13 maj

I utställningskostnaden 1.200 kr/utställare ingår gallerihyra, annons i Göteborgs-Posten, införande i GP:s Guiden och Region Västs facebooksida samt dryck, chips m.m. på vernissagen. Vi mailar en affisch i Pdf-format till alla utställare för inbjudan till egna kontakter. Styrelsen hänger utställningen.

Maila eller posta 5 foton på konstverk som du vill ställa ut. När vi har beslutat vilka som kommer med meddelar vi utställarna och talar då om hur många verk som får plats. Antal verk beror på storlek på verken.
Fyll i bifogade blankett och maila din anmälan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller posta till Gunilla Bitsos, Vegagatan 16, 413 09 Göteborg. Anmälan skall vara inne senast 8 mars. Meddelande om medverkan kommer senast 20 mars.

Årsmöte
Årsmötet är flyttat till maj. Om det är möjligt kommer vi ha årsmötet på Marstrand, annars kommer det bli ett digitalt årsmöte.

Tofta, Varberg 29/5-13/6
Information om utställningen på Tofta Konstgalleri utanför Varberg skickades ut förra veckan. Ansökan ska vara inne senast 1 mars.

Galleri Engleson 18 – 30 september
Vi har bokat två veckor på Galleri Engleson i september. Det blir två utställningar med 6 utställare per vecka. Utställning nr 1 blir 18-23/9 och nr 2 blir 25-30/9. Mer information och inbjudan skickas ut senare.

Har ni några frågor om detta utskick kontakta Gunilla Bitsos via mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller tel. 0703-81 20 70.

STYRELSEN REGION VÄST
Gunilla Bitsos, Ulla Gustafsson, Lars Hansson Lahn, Ingrid Uttberg,
Lily Charlotte Lövenstierne, Kerstin Gadd, Suzanne Raneke

Hämta Anmälningsblankett Marstrand här ››

----------------------------------------------------------------

SK Regionerna Väst och Syd inbjuder till samlingsutställning

Utställningen genomförs I samarbete med Tofta Konstgalleri, Varberg.

Utställningsperiod 29/5 - 13/6 2021
Vernissage 29/5 kl 11.00 – 15.00

Det är önskvärt att konstnärerna är närvarande på vernissagen.

Galleriet har plats för 10 konstnärer med vägghängda verk, 2 - 4 verk per person beroende på verkets storlek: 4 tavlor om måtten är max 30x40 cm, annars 2 tavlor per person. 3 st konstnärer med verk på bord, 2 bord á 50 x 50 cm per person.

Inlämningen av verken ska ske minst 5 dagar före vernissagen och ej sålda verk skall hämtas inom 5 dagar efter utställningens slut.

Avgiften för att ställa ut är 250:- och skall vara erlagd senast 1/5
Galleriet tar ut en provision på 35% på sålda verk.

Anmäl dig till:
Gunilla Bitsos region Väst, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller till Ingalill Angbäck region Syd, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Vi vill ha din intresseanmälan senast 1/3.

Om vi får fler intresseanmälningar än vad som finns plats för kommer vi att tillämpa lottdragning. Vi lämnar besked om du får plats senast 15 mars tillsammans med detaljerad information om inlämning av verken etc.

Välkommen med din anmälan!

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida ››
Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

Kansliet har telefontid:
tisdagar
 kl 10-12
Övrig tid: telsvar eller e-post

image.jpeg

Bildkonstnären 1, 2021
Utgivning 17 mars till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen
Bli stödmedlem ››