Missing modules on offcanvas position. This position allows publishing modules in the mobile navigation, i.e. the off-canvas, modal or dropdown menu.

Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12
A B C D E F G H • I • J • K • L • M • N • O • P • Q • R • S • T • U • V • W • X • Y • Z • Å • Ä • Ö
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Art Gallery - platsen för SKs medlemmar att presentera sig tillsammans med max 6 bilder och eventuell länk till hemsida.

Henrik Sjöström

Måleri

www.bastardvisionz.com
www.instagram.com/bastardvisionz
www.facebook.com/bastardvisionz

Henrik Sjöströms färggranna abstrakta verk är en blandning av inspiration från internationella händelser, konst, musik, böcker, filmer och mytologi. Genom att använda akryl, sprayfärg och tuschpennor skapar Sjöström intensiva kolsvarta mönster som slingrar sig på en rymdliknande bakgrund.

Sjöströms mönster demonstrerar en sofistikerad komposition som kombinerar olika texturer i färg, linjer och mer oigenkännliga material. Arbetet med penna manifesterar sig i kraftiga spiraler och rörelse, från tjocka band till linjer tunna som spindelväv. Under dessa dramatiska linjer döljer sig ett landskap i akryl som mjukt tangerar med de kraftiga svarta områdena. Då de mer realistiska motiven bearbetas görs det med samma djärva linjeteknik och dramatiska skuggor. Transformationen ger en liknelse till kartor i ultrahög kontrast, med linjer för att märka ut dalar och toppar.

Henrik Sjöström bor och arbetar i Stockholm och har ställt ut runt om i världen.

• 0E463A4DBB544D83BE3F0CF55BBF3ED0
  • 468E56C84EC340EE8096764556D78251